Wystąpienie o nazwę dla skweru
Odpowiedzi Zarządu Dróg
* * *
data publikacji: 2015-03-17
Dwa parkingi na Leśnym
W ramach nowej puli środków z budżetu obywatelskiego na 5/6 na osiedlu Leśnym powstaną dwa parkingi. Miejsca postojowe zostaną zaprojektowane w rejonie ul. Gdańskiej wzdłuż drogi serwisowej przy blokach z numerami od 208 do 238 oraz przy ul. Dębowej 4.
Wstępnie koszt inwestycji przy ul. Gdańskiej oszacowano na blisko 200 tysięcy złotych. Oznaczałoby to realizację tylko tego jednego zadania. W związku z tym parking przy Gdańskiej został zakwalifikowany jako zadanie dwuletnie (2015/16). Pozwoli to skierować do realizacji jeszcze drugie zadanie – parking przy ul. Dębowej 4. Oba zadania realizowane będą w ramach programu „5 na 6”, gdzie mieszkańcy sami wskazują najpilniejsze inwestycje do realizacji, a miasto zapewnia 100 procentowe finansowanie. W pierwszej kolejności powstanie projekt budowlany, a następnie ogłoszony zostanie przetarg na realizację inwestycj
* * *
Dwa tygodnie do uruchomienia roweru aglomeracyjnego.
Jest już pierwsza stacja
czwartek, 19, marzec 2015 08:04
Firma BikeU, operator BRA, zamontował już elementy pierwszej stacji systemu. fot. mat. prasowe
Na terenie Bydgoszczy rozpoczął się montaż stacji na potrzeby Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Od 1 kwietnia mieszkańcy będą mieli do dyspozycji 31 punktów, gdzie będą mogli skorzystać z miejskich jednośladów.
Pierwsza stacja stanęła na Szwederowie – u zbiegu ulic Solskiego oraz Skorupki. – Każda stacja ma charakterystyczne i powtarzalne elementy takie jak stojaki, terminal obsługujący system wraz z zasilającym go ogniwem fotowoltaicznym, regulamin BRA, instrukcję obsługi i oczywiście rowery – wylicza Bogdan Dondajewski, pełnomocnik dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ds. komunikacji społecznej. Drogowcy zapewniają, że firma BikeU, która wygrała przetarg na wdrożenie systemu miejskich wypożyczalni, prowadzi już prace nad kolejnymi stacjami.
Łącznie ma być ich 31. Większość jest usytuowana w centralnej części miasta. Kilka tygodni temu spotkało się to z krytyką mieszkańców kilku osiedli, w tym osiedli fordońskich czy Osowej Góry. Przedstawiciele ZDMiKP zapewniali wówczas, że po uruchomieniu BRA będą monitorowali zainteresowanie nim w poszczególnych lokalizacjach. I, w zależności od potrzeb, przenosili bądź dodawali nowe stacje. – Decyzje w sprawie ewentualnych zmian podejmiemy jednak dopiero po wprowadzeniu systemu w życie – przekonywał w połowie lutego na naszych łamach Krzysztof Kosiedowski, rzecznik drogowców.
W tym roku system będzie funkcjonował od 1 kwietnia do 30 listopada. W latach kolejnych – o miesiąc dłużej, bo już od początku marca. Pierwszych 20 minut jazdy na rowerze aglomeracyjnym będzie bezpłatne, a pierwsza godzina to koszt jedynie złotówki. Stawki rosną, gdy wypożyczający będzie chciał dłużej korzystać z roweru – za drugą godzinę należy zapłacić 4 zł, za trzecią – już 6 zł, a za każdą kolejną – 7 zł. Opłata rejestracyjna wynosi 10 zł – można ją wykorzystać na pierwsze wypożyczenia.
[Eryk Dominiczak]
LISTA STACJI BYDGOSKIEGO ROWERU AGLOMERACYJNEGO
1. Rondo Grunwaldzkie
2. Rondo Jagiellonów
3. ul. Wojska Polskiego
4. Plac Wolności
5. Dworzec Bydgoszcz Główna
6. Dworzec Autobusowy
7. Wyspa Młyńska
8. Plac Teatralny
9. ul. Gdańska (stadion Zawiszy)
10. Myślęcinek
11. UKW – ul. Chodkiewicza
12. ul. Sułkowskiego
13. skrzyżowanie Skłodowskiej – Łużycka
14. ul. Skłodowskiej–Curie (przy targowisku)
15. skrzyżowanie Szubińska – Piękna
16. ul. Solskiego
17. skrzyżowanie Wojska Polskiego – Ujejskiego
18. Rondo Fordońskie
19. Plac Kościeleckich
20. Nowy Rynek
21. Węzeł Garbary
22. skrzyżowanie Szubińska – Żwirki i Wigury
23. al. Mickiewicza
24. Rondo Wielkopolskie
25. skrzyżowanie Dworcowa – Marcinkowskiego
26. skrzyżowanie Wojska Polskiego – Magnuszewska
27. skrzyżowanie Nakielska – Bronikowskiego
28. skrzyżowanie Fordońska – Wyścigowa
29. skrzyżowanie Wojska Polskiego – Słowiańska
30. ul. Solskiego
31. Stary Rynek
* * *
KŁÓTNIE RAD OSIEDLI Z RATUSZEM O5/6
Kłócą się o 5/6. Współpraca z osiedlami coraz trudniejsza
Krzysztof Aładowicz
25.02.2015
Ostry spór pomiędzy ratuszem a radami osiedli. Na pierwszej linii frontu “ by Browser Shop” style=”border: none !important; display: inline-block !important; text-indent: 0px !important; float: none !important; font-weight: bold !important; height: auto !important; margin: 0px !important; min-height: 0px !important; min-width: 0px !important; padding: 0px !important; text-transform: uppercase !important; text-decoration: underline !important; vertical-align: baseline !important; width: auto !important; background: transparent !important;”>Program Inicjatyw Lokalnych 5/6″, ale w tle chodzi o rolę osiedlowych radnych w życiu miasta
W tym roku pierwszy raz to mieszkańcy w głosowaniu internetowym zdecydowali, które inwestycje będą realizowane na osiedlach w ramach budżetu obywatelskiego, którego wartość wynosi 5 mln zł. Łącznie wzięło w nim udział 20 tys. bydgoszczan. To zupełnie nowy sposób decydowania o przeznaczeniu tych pieniędzy. W poprzednich edycjach najważniejsze zdanie należało do rad osiedli, które tym razem zostały pominięte przez ratusz.
– Poproszono nas co prawda o opinię, ale kompletnie ją potem zignorowano – zarzuca Jan Kwiatoń, przewodniczący Rady Osiedla Nowy Fordon.
Osiedlowi radni zarzutów mają całą listę: pomysły zgłaszane i wybierane przez mieszkańców są przypadkowe, skupiają się jedynie na rozwiązywaniu problemów ludzi, którzy lepiej potrafią się zorganizować, brak szerszej dyskusji na temat osiedlowych potrzeb.
Kwiatoń: To dzięki nam w poprzednich edycjach pojawiły się defibrylatory na basenach czy powstało kino studyjne. A ludzie nie patrzą w szerszej perspektywie. I chcą oświetlenia, nowych chodników albo wybierają wybiegi dla psów. My staraliśmy się, żeby to wszystko miało ręce i nogi, żeby te inwestycje dobierać w przemyślany sposób – wyjaśnia.
Bogusław Deja, szef Rady Osiedla Szwederowo: Jakaś pani pobiega po bloku i zbierze 300 osób, bo chce mieć plac zabaw pod nosem. Nie zauważa, ze 150 m dalej podobny już stoi. Albo jakim problemem jest zebranie przez dyrektora szkoły pół tysiąca rodziców, aby głosowali na remont łazienek? Tylko czy na tym to powinno polegać?
Osiedlowych radnych wspiera Łukasz Schreiber, radny miejski PiS, przewodniczący komisji statutowo-organizacyjnej i samorządności. W najbliższych tygodniach chce on skonsultować z osiedlowymi działaczami oczekiwane przez nich zmiany i zaapelować do prezydenta Rafała Bruskiego o wprowadzenie nowej formuły wyboru inwestycji do realizacji.
– To, co dzisiaj się dzieje z budżetem obywatelskim, to promocja cwaniactwa, a nie obywatelskości. Zamknięte obiekty typu szkoły czy przedszkola są w uprzywilejowanej pozycji, a tak nie powinno być – ocenia Schreiber. – Dodatkowo rady osiedli są dzisiaj przesadnie marginalizowane. Prezydent musi to zauważyć.
Działacze przyznają, że współpraca z ratuszem nie jest łatwa. I zapewniają, że wbrew obiegowym opiniom nie chodzi im o urażoną ambicję i dumę w związku z wyeliminowaniem ich z tematu budżetu obywatelskiego. Zapowiadają, że jeśli nie zmieni się podejście urzędników, to oni też podejmą działania.
– W czasie jednego ze spotkań usłyszeliśmy od przewodniczącego rady miasta, że jesteśmy społecznikami tylko po to, żeby korzystać z telefonów służbowych należących do miasta. A przecież rady osiedli są ścisłym elementem układu demokracji w Polsce, bezpośrednio reprezentujemy mieszkańców, a przede wszystkim jesteśmy apolityczni. Może to się komuś przestało podobać, że nie działamy pod politycznymi naciskami? – zastanawia się Kwiatoń. – Dlatego my więcej projektów opiniować nie będziemy. Potrwa to do czasu, gdy znów zyskamy realny wpływ na program.
Piotr Kurek z wydziału obsługi mediów i komunikacji społecznej ratusza wszystkie zarzuty osiedlowych radnych odrzuca. Jego zdaniem fakt, że w głosowaniu nad projektami oddano 20 tys. głosów, świadczy o tym, że taka forma wyborów jest właściwa.
– Chcemy, aby mieszkańcy decydowali w możliwie bezpośredni sposób. Naszą nadrzędną zasadą jest, aby wsłuchać się w głos mieszkańców – mówi Kurek. – Zarzut, że udaje się stworzyć skuteczny lobbing nad jakimś projektem, też jest mało poważny. To, że tworzą się lokalne grupy wspierające konkretny pomysł w głosowaniu, jest naturalny. Im są bardziej aktywni, tym lepiej. A radni osiedlowi też mogą budować poparcie wokół inicjatyw.
W środę w czasie sesji rady miasta 40 projektów z programu “5/6” zostanie wpisanych do budżetu miasta. Znalazły się w nich m.in. przebudowy chodników, budowa parkingów, wideomonitoring, modernizacja szatni, sal lekcyjnych i łazienek w szkołach.
* * *
Nowy dworzec – Bydgoszcz Leśna
2015-01-31 17:04
Na jesień przewidziano zakończenie prac, w wyniku których u wylotu ul. Sułkowskiego powstanie nowy budynek dworcowy.
Foto: wizualizacja ZDMiKP
Foto: jn
Bydgoszcz czeka prawdziwa rewolucja dworcowa. Rośnie dworzec główny, ma zostać zbudowana stacja kolejowa na Błoniu, stary dworzec Bydgoszcz Leśna zostanie rozebrany.
Inwestycja u zbiegu ulic Modrzewiowej i Sułkowskiego nosi nazwę budowa zintegrowanego węzła kolejowo-autobusowego „Bydgoszcz Leśna”. Rozebrane zostaną budynki dworca i dyżurki MZK. Zamiast nich powstanie obiekt dwufunkcyjny. Zmian będzie dużo więcej. Projekt zakłada przebudowę peronów, pętli autobusowej i układu drogowego.
Najpierw o peronach. Istniejący obecnie, tzw. wyspowy, który obsługuje pasażerów po obu stronach krawędzi peronu, zostanie rozebrany. Powstaną dwa nowe perony, tzw. jednokrawędziowe, o długości 300 m, szerokości 4,5 m, wraz z dojściem w postaci przejścia podziemnego z dwiema windami. Umożliwi ono także bezkolizyjne przejście na drugą stronę torów, w kierunku Lasu Gdańskiego.
Nowy budynek dworca będzie parterowy, prostokątny, o wymiarach 30 × 11 m. Zostanie zlokalizowany na wprost ulicy Sułkowskiego.
Zasadniczej zmianie ulegnie układ drogowy. Na skrzyżowaniu ulic Sułkowskiego i Modrzewiowej przewiduje się budowę małego ronda o średnicy zewnętrznej 32 m. Dodatkowo powstaną dwie zatoki autobusowe przy ul. Modrzewiowej. Wybudowana zostanie jezdnia dworcowa typu „Kiss &Ride” („Pocałuj i jedź” – możliwość zatrzymania pojazdu, by mógł wysiąść pasażer). Poza tym powstaną chodniki, ścieżki dla rowerów, parking samochodowy i nowe oświetlenie.
Mieszkańcy się niepokoją, że inwestycja związana będzie z wycinką drzew. – W związku z planowaną budową nastąpi ingerencja wykonawcy w teren zielony, ale w zakresie li tylko niezbędnym do realizacji inwestycji – uspokaja Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP. Dość enigmatycznie odpowiedział na pytanie, czy koszty ponosić będzie miasto wspólnie z PKP. – W realizację inwestycji jest zaangażowanych wielu partnerów w tym m.in. PKP. Przypuszczalnie Krzysztof Kosiedowski miał na myśli Unię Europejską
http://bydgoszcz24.pl/artykul/nowy-dworzec-bydgoszcz-lesna
* * *
Dyżury w biurze radnego
* * *
Kierunki zagospodarowania przestrzennego miasta Bydgoszczy
* * *
BĘDZIE BASEN NA OSIEDLU
Szanowni Mieszkańcy
Z przyjemnością przekazuję dobrą wiadomość jaka otrzymałam od Pana Prezydenta Rafała Bruskiego.
Będzie basen dla mieszkańców naszego osiedla. Będziemy śledzić postępy prac i informować Państwa na bieżąco o tej inwestycji.
Alicja Kuklińska
Przewodnicząca Rady Osiedla Leśne
Dodaj komentarz